Obszar zabudowany na Trasie Średnicowej (droga krajowa nr 55) w Grudziądzu zaczynał się dosyć dziwnym miejscu…
Dalej przekrój drogi ulega zmianie na dwujezdniowy.
Po prawej stronie las, po lewej linia kolejowa, brak zabudowy, brak przejść dla pieszych… czy tak wygląda droga w obszarze zabudowanym?
Dopiero w okolicy rondem ks. Jerzego Popiełuszki pojawia się jakaś zabudowa, mamy też pierwsze przejście dla pieszych od wjazdu do obszaru zabudowanego (po ok. 3,5 km!).
Zwróciłem się o usunięcie ograniczeń prędkości i zmianę granic obszaru zabudowanego tak, aby ten odcinek znalazł się poza obszarem zabudowanym. Standardowo pierwsza odpowiedź była negatywna…
„Proponowana zmiana znacząco wpłynie na pogorszenie bezpieczeństwa oraz na zwiększenie hałasu”. Nie za bardzo rozumiem tego o bezpieczeństwie, w końcu mowa o bezkolizyjnej drodze. A może chodzi o zatrzymywanie praw jazdy? Ale przecież podniesiono tu prędkość aż do 80km/h, a aby to zrobić trzeba przeprowadzić szczegółową analizę bezpieczeństwa i musi występować separacja ruchu pojazdów od pieszych i rowerzystów. A jeśli chodzi o hałas to jednak… nie powinien on wpływać na to, gdzie zaczyna się obszar zabudowany. Ponowiłem wniosek skupiając się na kwestii obszaru zabudowanego. O dziwo za drugim razem poskutkowało i dostałem pozytywną odpowiedź.
Niestety, minęło trochę czasu aż zmiany zostały wprowadzone. Nastąpiło to dopiero pod koniec września 2022 roku.
Obszar zabudowany zaczyna się przed rondem ks. Jerzego Popiełuszki.
Oprócz korekty granic obszaru zabudowanego ujednolicono także dopuszczalne prędkości (do 90 km/h).
Pełna relacja na YouTube:
Last Updated on 23 lutego 2023 by usunznak