Na węźle „Kielce Północ” (droga ekspresowa S7), jadąc od strony Warszawy i zjeżdżając na drogę krajową nr 73, pomiędzy pasami wyłączania zastosowano linię przerywaną o podwójnej szerokości której kreski i przerwy są równe. Linia ta oznacza, że wyznaczony w ten sposób pas ruchu jest pasem ruchu powolnego, zanikającym albo przeznaczonym wyłącznie dla pojazdów wyjeżdżających na inną drogę lub jezdnię. Taka sama linia oddziela pasy wyłączania od głównych pasów w ciągu drogi S7. Dlaczego pomiędzy pasami wyłączania nie użyto „zwykłej” linii przerywanej?
Takie oznakowanie może błędnie sugerować, że każdy z pasów wyłączania prowadzi w innym kierunku, co nie jest prawdą. Obydwa pasy wyłączania prowadzą do drogi krajowej nr 73, która ma początek w tym miejscu. Droga ta ma (w okolicy węzła „Łódź Północ”) po dwa pas ruchu w każdym kierunku.
Zwróciłem się do GDDKiA z wnioskiem o poprawę oznakowania poziomego w tym miejscu. Zmiany zostały wprowadzone na początku 2022 roku.
Last Updated on 16 września 2022 by usunznak